پیشینه تحقیق اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان
پیشینه تحقیق اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان پیشینه تحقیق اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان پیشینه تحقیق اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان پیشینهومبانینظریاردوهایتربیتیآموزشی-------
پیشینه تحقیق اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 30
حجم فایل: 0
قیمت: 35200 تومان
بخشی از متن:
لینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اردوهای تربیتی-
اموزشی ورشد شخصیت دانش آموزان
فصل دوم : پیشینه تحقیق
مقدمه
درادبیات تحقیق هدف آشنایی نظری و اطلاعات عملی در بارة تعریف و اهداف موضوع موردپژوهش است. خوانندگان محترم اطلاعات تازهای پیرامون مضامین علمی موضوع کسب مینمایند. لذا محقق در مقدمه این بخش به بیان خلاصهای از نتایج و بررسیهای کتب و منابع مختلف در مورداهمیت علمی موضوع تحقیق پرداخته است.
آموزش در فضای آزاد به مفهوم گسترده اش تمام فعالیتهایی را در بر میگیرد که به طور مستقیم به امر آموزش و درک محیط طبیعی و استعانت عاقلانه از آن میپردازد. آموزش در این برنامه از طریق اجرای اردوها در فضای آزاد و در آزمایشگاه طبیعت صورت میگیرد.
با این وجود، آموزش در فضای آزاد به طور اخص تنها از یک جنبه تخصصی مربوط به آموزش و پرورش بررسی خواهد شد بدین معنی که این برنامه بخشی است که تکمیل کننده کل برنامه درسی است یعنی آموزش در فضای آزاد موجب پیشرفت و ترقی تمام رشتههای درسی از پیش دبستانی تا دورة دانشگاه خواهد بود.
اهمیت و ضرورت شناخت انسان
گر چه نتوانی بدنی چیستی جهد کن چندان که دانی کیستی
« گفته میشود که علیرغم مطالعات و تحقیقات وسیعی که در قرون 19 و 20 توسط فلاسفه و متفکران تعلیم و تربیت و روان شناسان و حتی بعضی ازنویسندگان و هنرمندان در موردانسان صورت گرفته و حاصل نظریههای آنان در کتابهای متعددی درج و منتشر شده است. ولی انسان امروز از هر روزی مجهول تر و متزلزل تر است و احتیاج به تربیت دارد. » - شریعتی، علی، انسان و اسلام.
پس تربیت و هدایت آدمیدر گرو شناخت و آگاهی همه جانبه به تمامی استعدادها و انرژیهای نهفته در درون اوست. از این رو تا انسان به طرز صحیح شناخته نشود و ابعاد وجودی وی مورد شناسایی قرار نگیرد و نقاط قوت و ضعف وی مشخص نگردد شکوفایی استعدادهای او و پرورش قابلیتهای وجودیش در جهت کمال مطلوب میسر نخواهد بود و اردوهای تربیتی میتواند این شناخت را نسبتاٌ فراهم نماید.
ضرورت تربیت آدمی
مفهوم تربیت :مراد از تربیت، از آهن ماشین ساختن است و از بشر آدم آفریدن. آدم کسی است که بر تمام استعدادهایش حکومت و رهبری دارد و به آنها جهت میدهد مراد این است که استعدادهای بشری تا حد انسانی رشد کند.
در کتاب آموزش و پرورش تعلیم و تربیت چنین نقل شده است :« تأیید ضرورت تربیت آدمیبه این معناست که تحقق آدم واقعی و تمام عیار جز در سایه تربیت صحیح آدمیزاده امکان پذیر نیست.
آدمیدر شمار موجوداتی است که کمالشان در فطرت از وجود متأخر افتاده است. به همین جهت آدمیزاده در دوره رشد خود